Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları
Eğitim Amaçları
Endüstriyel ve mekanik tasarım, geleneksel ve ileri imalat teknolojileri, malzeme bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olmalarının yanı sıra sürdürülebilir tasarım yaklaşımları ve yeni teknolojilere hâkim, karmaşık tasarım problemlerini ekonomik, verimli, çevresel, sosyal ve etik boyutları göz önünde bulundurarak bilimsel yaklaşımları kullanarak çözebilen,
Tasarım ve mühendislik konularında liderlik yapabilen, girişimcilik ruhu taşıyan ve bağımsız endüstriyel tasarım mühendisliği hizmetleri sunabilme yeteneğine sahip,
Yenilikçilik, problem çözme ve liderlik becerileriyle donatılmış, ulusal ve uluslararası sanayi kuruluşları, kamu sektörü ve akademide ön plana çıkacak, ürün tasarımı, malzeme teknolojileri ve sürdürülebilir tasarım alanlarında araştırma, geliştirme, üretim, eğitim, kalite kontrol ve projelendirme gibi çeşitli rollerde lider veya yönetici pozisyonlarına ulaşabilen,
Sürdürülebilirlik ve inovasyon bilincine sahip, toplumsal ve çevresel ihtiyaçları dikkate alan tasarımlar geliştirebilen,
Yaratıcı ve yenilikçi endüstriyel tasarım mühendisleri yetiştirmektir.
Program Çıktıları
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik konseptleri, bilgisayar destekli hesaplamalar ve spesifik mühendislik alanlarına yönelik derinlemesine bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik sorunlarını çözmede etkin bir şekilde kullanma yeteneği.
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik sorunlarını, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgileriyle BM'nin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri göz önünde bulundurularak tanımlayabilme, formüle edebilme ve analiz edebilme yeteneği.
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerini mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları karşılayacak şekilde yaratıcı çözümler üretebilme; gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında karmaşık sistemlerin, süreçlerin, cihazların veya ürünlerin tasarlanması.
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüneyönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları vemodern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme vekullanma becerisi.
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatüraraştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çerçevesinde topluma, sağlığa ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirliğe ve çevreye olan etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları hakkında farkındalık.
Etik Davranış: Mühendislik mesleğinin etik ilkelerine uygun hareket etme, etik sorumluluklar hakkında bilinç; herhangi bir ayrımcılık yapmama, tarafsızlık ve çeşitliliği kucaklama konusunda farkındalık.
Bireysel ve Takım Çalışması: Hem bireysel olarak hem de disiplinlerarası takımlar içinde (yüz yüze, uzaktan veya hibrit) etkili bir şekilde takım üyesi veya lideri olarak çalışabilme yeteneği.
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi)dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındakiuygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olanteknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyikapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.